Meestgestelde vragen


Wat is de status van mijn order?

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst, ontvang je via het opgegeven e-mailadres een bestelbevestiging. Zodra de bestelling is verzonden ontvang je een verzendbevestiging. Wanneer je meer informatie wilt over je bestelling kan je inloggen op je persoonlijke account, een e-mailbericht sturen naar studionyma@outlook.com of het contactformulier invullen op onze website, of via Whatsapp op 0512222115

Heb je een Beton ciré tafel besteld? Of heb je voor een eigen ontwerp tafel gekozen? Dan nemen wij altijd contact met jou op.

Optie zelf komen ophalen: Waar kan ik mijn tafel komen ophalen?

Als je hebt gekozen voor de optie 'Gratis ophalen in Drachten' dan nemen we binnen 1 werkdag contact met je op.  Over de ophaaldagen, datum en tijden.

Ons ophaaladres: Turflaan 35, 9202 NG Drachten

Of ons opslag adres: Beugel 18, 9202 MD Drachten

Bezorgen: Wat is de levertijden van de tafels en wat zijn de kosten?

De levertijd van de items staat aangegeven bij het product op de productpagina. De levertijd kan verschillen per product. En hoe druk het is qua bestellingen. Of dat een bepaald product op nabestelling geleverd wordt. Wij nemen sowieso altijd even contact met je op over de leveringstijden. Meestal zit dit voor onze Beton ciré tafels rond de 10 weken levertijd. Dit is natuurlijk wel een indicatie, wij zijn helaas ook afhankelijk van onze leveranciers qua voorraad. 

De levertijd heeft ook te maken met de droogtijd en het uithardingsproces van het Beton ciré. Tussen de 5 lagen beton ciré moet de juiste droging en uithardingstijd zitten, doe je dit niet of niet lang genoeg, gaat dit ten koste van de kwaliteit van de beton ciré tafel. Ook heeft de 3 laagse afwerkcoating deze droging en uithardingsproces nodig. We willen natuurlijk het liefst zo snel mogelijk jouw bestelde tafel leveren. Maar alleen met deze richtlijnen kunnen wij achter de kwaliteit van onze Beton ciré tafels staan. 

 

Wij bezorgen onze tafels zelf, en huren daar geen transportbedrijf voor in!

De bezorgkosten zijn als volgt voor onze tafels:

Binnen een straal van 75 km vanaf Drachten (Friesland) rekenen wij een standaard tarief van €45.

75 km tot en met 150 km kost €65

150 km tot en met 225 km kost €85

225 km tot en met 300km kost €105 

 

De levertijd van de tafels is rond de 8-10 weken. Wij doen natuurlijk ons best om de salontafel zo snel mogelijk voor jou te maken. Alles gaat in overleg.

 

Verzendkosten en levertijden woonaccessoires

Bezorging van woonaccessoires gaan via de pakketpost PostNL. En worden binnen 1-2 werkdagen verzonden, mits op vooraad. Wanneer jou pakket precies wordt bezorgt hangt van PostNL af. Meestal wel binnen 24/48 uur na verzending vanaf het depot.

 

Pakketpost PostNL 0 tot 10KG 100x50x50cm verzekerd €6.95

Pakketpost PostNL groot pakket 10 tot 23KG 176x78x58 verzekerd €13.20

 

Retourneren: hoe stuur ik een bestelling retour en wat zijn de kosten?

Je mag de bestelling binnen 14 dagen ruilen of retourneren (niet gebruikt en onbeschadigd). Op maat gemaakte items, zoals op maat gemaakte tafels zijn uitgezonderd en kunnen niet geruild of retour. U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden.  Het product kan alleen ongebruikt en,  indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.
Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.
Tevens kunt u gebruik maken van het retourformulier.

Studio Nyma vergoedt alle betalingen van de consument, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Studio Nyma gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Om het item te ruilen of retourneren, stuur je een e-mailbericht naar ons Studio Nyma.

 

Retouradres:

Studio Nyma

Turflaan 35

9202 NG Drachten

ovv Factuurnummer

Reden van retour/ruiling

Indien van toepassing foto's van het item

 

Kosten

De kosten en verantwoordelijkheid van ruilen en retouren zijn voor de klant. Alleen onbeschadigde en ongebruikte items worden als ruiling of retour geaccepteerd.

Grote items worden geretourneerd via het transportbedrijf. De kosten hier van zijn €75,- Retour van grote items van 180cm of groter is €125,-

Kleine items gaan retour in de originele verpakking via PostNL, deze kosten variëren. Zie www.postnl.nl voor de huidige tarieven.

 

Naar wens gemaakt product: ik wil een product bestellen of aanpassen naar mijn wensen, hoe doe ik dat?

Wil je een item laten maken of heb je een item gezien waar je graag een aanpassing aan wilt laten maken?

Stuur ons een e-mailbericht naar:

of vul het contactformulier hieronder in.

Zijn mijn persoonsgegevens beschermd/ Privacy Policy?

Ja, je persoonsgegevens zijn beschermd.

Studio Nyma houdt zich aan de wet persoonsbescherming, ook de AVG genoemd.

Je persoonsgegevens worden alleen gebruikt voor de factuur en indien van toepassing om je bestelling te verzenden.

 

Annuleren: hoe annuleer ik mijn bestelling?

Om een bestelling te annuleren kan je tijdens het bestelproces stoppen met het invoeren van de gegevens.

Mocht je het product al besteld hebben, stuur dan een e-mailbericht naar studionyma@outlook.com met in het onderwerp: Annuleren van mijn bestelling.

Indien de bestelling al verzonden is, kunnen we de bestelling niet meer annuleren. Dan kan je de bestelling retourneren volgens de retourprocedure. De kosten van verzenden en retour zijn voor de klant.

Op maat gemaakte items zoals op maat gemaakte tafels zijn uitgezonderd, en kunnen niet geruild, retour of geannuleerd worden.

 

Bezorging grote pakketten: Wat zijn de leveringsvoorwaarden?

De bezorging van de grote items zijn oa salon, eettafels, bijzettafels, bureau's. Deze berzorgen wij, Studio Nyma persoonlijk op afspraak.

 

De leveringsvoorwaarden zijn:

1 Bezorging is inclusief montage van de gekochte artikelen. Daarnaast kunnen demontabele kasten niet gemonteerd worden door ons.

2 Bezorging is inclusief afvoer van verpakkingsmateriaal en pintransacties.

3 Bezorging is op de begane grond of tot de eerste deur. Vanzelfsprekend kunnen we op andere verdiepingen leveren maar vragen wij een meerprijs. Indien er een lift aanwezig is worden de verdiepingen gerekend als begane grond. Als de artikelen niet in de lift passen gaat de verdieping toeslag van kracht.

4 Bezorging op de begane grond is tot en met de eerste deur aan de weg. Wanneer er geen deur aanwezig is telt de weg als begane grond.

5 U als klant bent verantwoordelijk dat Studio Nyma voldoende werkruimte tot ons beschikking hebben wanneer dit niet het geval is wordt er een meerprijs a €15,00 per 15 minuten in rekening gebracht. Dit houdt bijvoorbeeld in als de oude bank verplaats moet worden of artikelen aan de kant gezet moeten worden.

6 Let op! Wanneer de artikelen niet naar binnen passen in overeenstemming met de Arbowet bent u zelfverantwoordelijk voor de gekochte goederen. Als wij de artikelen mee retour moeten nemen bent u verantwoordelijk voor de extra kosten die gemaakt worden.

7 Vaste kasten, betontafels, tafels groter dan twee meter viertig en 3,5-zits banken en groter die uit één deel bestaan leveren wij niet op verdiepingen af. Hiervoor dient een verhuislift gehuurd te worden. Dit geldt ook voor artikelen die niet door het trapgat of de deur passen.

8 Geef bij het maken van de leveringsafspraak door of er bijzonderheden zijn in de route, beschikbaarheid of aan de locatie (lift, verdieping, raam etc.) Als dit niet is doorgegeven en er onnodig kosten gemaakt worden zijn deze voor u rekening.

9 Bij het gebruik van een verhuislift bent u zelf verantwoordelijk voor de huur, dit regelt de klant dus zelf. En dat de lift voor het huis geparkeerd wordt.

10 Bij afwezigheid wordt er een nieuwe afspraak ingepland en extra transportkosten in rekening gebracht.

11 Annuleren van de afspraak kan tot 24 uur van tevoren kosteloos, daarna wordt er 75 procent van de transportkosten inrekening gebracht.

12 Studio Nyma is niet aansprakelijk voor schades die ontstaan tijdens bezorging.

 

Schoonhouden van mijn tafel

Beton cire betekent letterlijk gewreven beton. Beton cire bestaat uit onder andere cement, resin en een evenuele kleurstof. Door deze kleurstof kun je jouw gewenste kleur kiezen. Na de beton cire brengen we een 3 laagse coating die waterdicht en krasvast (bij normaal gebruik ) is.
Door de aanwezigheid van natuurlijke materialen in het beton ontstaat er een uniek uiterlijk. De samenstelling is nooit precies gelijk. Hierdoor ontstaat voor elk betonnen product een eigen ‘tekening’ op het oppervlak heeft. Ook kan er kleurverschil aanwezig zijn. Dit maakt jou tafel juist zo uniek.
Tijdens het uitharden van de betonmortel kunnen er minuscule haarscheurtjes, kleine gaatjes en streepjes aan de oppervlakte van het beton ontstaan. Deze doen niets af aan de structurele sterkte van het product en is een kenmerk van beton cire.

Beton cire is een hard materiaal. Toch moet je voorkomen dat er zware, harde of scherpe voorwerpen op het oppervlak vallen of schuren/krassen omdat het kan leiden tot beschadigingen.
Beton cire is goed bestand tegen hoge en lage temperaturen. Te snelle grote temperatuurswisselingen kunnen wel beschadigingen veroorzaken. Hete pannen kan je niet direct op het betonnen oppervlakken plaatsen. Gebruik altijd een onderzetter. De plaatselijke verhitting van het beton kan leiden tot haarscheurtjes of verkleuringen.
Gebruik geen zure producten, ook niet verdund met water op het betonoppervlak, dit leidt tot onherstelbare beschadiging van het betonoppervlak.
Zuren: antikalk-middelen, (schoonmaak-)azijn, kalkoplossers, cementsluierverwijderaar, zoutzuur, citroensap, sinaasappelsap, wijn en koolzuurhoudende dranken moeten zo snel mogelijk met veel water, grondig verwijderd worden om schade tot een minimum te beperken.
Andere agressieve (schoonmaak-)middelen zoals: chloor, ammonia, gootsteenontstopper, ovenreiniger moeten zo snel mogelijk met veel water worden verwijderd.
Ook voor olie- en vethoudende producten zoals: slaolie, olijfolie, boter of vet geldt dat deze zo snel mogelijk met veel water verwijderd moeten worden. Ze kunnen bij langdurig contact hinderlijke kringen op het oppervlak geven.
De beschermende laag op het betonnen oppervlak kan als gevolg van grote hoeveelheden heet water dof uitslaan.

Schoonmaakadvies: Voor de reiniging en onderhoud van uw beton cire kan je lauwwarm water met een neutraal schoonmaakmiddel gebruiken, bijv. Ecover. Dit middel bevat naast hoogwaardige natuurlijke zepen ook onderhoudscomponenten wat de bescherming bevordert.

Gebruik geen schuurspons of schoonmaakmiddelen met schurende bestanddelen of zuurhoudende schoonmaakproducten.

Ik wil graag telefonisch contact, hoe bereik ik Studio Nyma?

Stuur voor een belafspraak een e-mailbericht naar:

Zet in het e-mailbericht je vraag,  telefoonnummer en de data en tijden waarop je gebeld kan worden.

 

Staat je vraag hier niet bij? Neem dan contact met ons op met het contactformulier